fredag 19 oktober 2012

När kylan slår till...

... tänker jag vara förberedd!
Och då kan jag få användning för mössa o halsduk :)
 

 
 

 
Hade lite svårt att få modeller till mina färdiga projekt....
 
 
Men så äntligen var det en som ställde upp!
Svårt att se hur mössan ser ut när den sitter på ett alldeles för litet huvud...
 

 
Två olika varianter på mössa, blev det av riktigt tjockt och härligt lovika garn.
Jag tänker minsann inte frysa om öronen i vinter!
Mönstrena har jag laddat ner från drops.se - de har en hel massa mysiga gratismönster att hämta.
 
Halsduken är gjord med resårstickning (2 räta o 2 aviga) till lagom längd.
Ett perfekt "titta-på-TV-samtidigt" projekt :)
 
Ikväll är det middag med goa väninnor,
god mat och mycket härligt "tjatter".
 
Hoppas ni alla får en riktigt mysig fredagkväll!
 
Marie
 
 

10 kommentarer:

  1. Nu klarar du dig i vinter, glöm inte
    jackan bara ; )

    Ha en mysig helg!
    Kram Agnetha



    SvaraRadera
  2. Kanske det bästa med höst och vinter - allt fint stickat man får användning för :)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Så fina saker och härligt att ha i vinter om/när det blir kyla! Drops är så bra eftersom man kan få många fina gratismönster, på så vis köper jag gärna deras garner!
    Ha en fin tjejkväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Underbara mössor!
    Hoppas du fick en trevlig kväll med vännerna!
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  5. Oj vad du pysslar. Vad duktig du är!
    De är ju jättefina. japp, nu är ni redo *ler*

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Trevliga kvällar med god mat, goda vänner och tjatter är den bästa batteriladdaren som finns. Ja nu ska väl inte du behöva frysa om öronen i vinter. Så fina mössor och en go halsduk att ta fram när kylan är bitande. Jag brukar också ladda hem mönster från Drops, finns ju så mycket fint där att det blir svårt att välja ibland.

    Ha en skön lördag

    Kram Karin

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Vilken go mössa! Jag letar mössa, men har inte riktigt hittat en jag trivs med. Ha en skön helg! Kram Ester

    SvaraRadera
  8. Åh du kommer både att hålla dig varm och vara fin med mössan och halsduken. Har kikat på några mönster på Drops men inte våga mig på något ännu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Här har kylan slagit till! Minus 5 igårkväll när jag kom hem så här behövs vinterkläder! Jättefin mössa och halsduk men jag tror att den första modellen vill ha en egen mössa i annan modell som går ner över öronen! :)

    SvaraRadera
  10. jisses vad du kan! Ursnygg mössa! Vad har du hittat kroken den hänger på???? min son önskar sig exakt en sådan i julklapp! stor kram från Maja

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...