onsdag 5 september 2012

Mer virkat och mer ljuslyktor!

Som ni säkert förstått så har jag en förkärlek för virknålen...
Perfekt att både kunna sitta framför TV och pyssla samtidigt!
 
 
De här lyktorna är vanliga raka glas från utbrända doftljus, som stått i skåpet.
De behövde en uppfräschning!
Och efter att besökt en för mig ganska nyupptäckt blogg
 
så visste jag vad som behövdes.
Hon hade gjort så himla fina "fordral" till vanliga ljuslyktor i ulligt härligt garn med "jordiga" färger - gå in o kika hos henne så förstår ni vad jag menar!!
 
Tyvärr hade jag inte sånt fint garn, men man tager vad man haver i restgarnslådan!
 
 



 
Om ni tittar riktigt noga, så har jag försökt få till ett litet hjärta...
Blev väl kanske inte helt synligt precis ;)
 
Ja, ja, de är än så länge på utvecklingsstadiet....
 
Ha en fin dag!!
 
 

4 kommentarer:

  1. Så fint - och hjärtat kommer att synas mycket tydligare när du tänt ljuset!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, så sött!

    ha en fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Önskar jag var lite mer som du, men syslöjd var alldrig min starka sida : )
    Jättefina, tror du det går med hammare o spik? Träslöjd är nog mer min grej!
    Ha de bra!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Hej va fint du har pipmat! Jag ser allt hjärtat, när jag kikar närmare :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...