tisdag 27 september 2011

Oäkta pälsbollsmössa!

Inspirerad av de omdiskuterade pälsbollsmössorna ville jag testa göra en egen "oäkta" variant!
Har länge lovat dottern en gosig mössa till vintern och ja, gosig blev den i alla fall..




Kotten blev väl oxå snygg ;)


Mössan är gjord av dubbla lager fleecetyg, så den borde hålla värmen när temperaturen kryper nedåt. Själva tofsen har jag gjort av vanlig syntetpäls. Klippte till en cirkel som jag la lite vadd i mitten och sen snörde jag ihop den med nål och tråd som jag sedan sydde fast i själva mössan.
Hur enkelt som helst!



Sen bara jag måste visa er vad jag "klickat" hem...
Ett halsband med budskapet Harmoni.
Visst är det fint!!


Ett tips! Kika in på bloggen Love and be Proud.

Underbara smycken!!



Goa Regina med den härliga bloggen Vitt hus med svart knutar har skickat en award till mig!!
Tackar ödmjukast :) Hon har oxå startat bloggbutik med superfina smycken - kolla!!


Med awarden följde några frågor..

1. Varför började du blogga?

Ja, för två år sedan visste jag knappt vad en blogg var... Men efter att googlat på barntyger och saker att göra till barnrum, så hittade jag bloggen Beas barnslikheter.
Jag var helt fascinerad! Vilken idéspruta - det fanns en hel massa inspiration.
Bea anordnade något som kallades Använd det du har - en utmaning där man skulle använda tyger o annat som man hade hemma, för att skapa med.
Å då var jag ju bara tvungen att anta utmaning och även då starta en egen blogg!
Sen var jag fast...
 Även om jag haft mina "bloggsvackor", så brukar lusten komma tillbaka.
Man blir liksom lite beroende av er alla andra inspirationskällor... 

2. Vilka bloggar följer du?

Oj, det är många, många... både pysselbloggar och inredningsbloggar. Några av dem kan ni se i min blogglista:)

3. Vilka är dina favoritfärger?

Svårt att säga, då jag är väldigt föränderlig när det kommer till färger...
Vitt är alltid en favorit, men just nu är det mycket jordfärger med inslag av lila.

4. Vilken är din favoritfilm?

Hjälp vad svårt, men om jag måste välja en så får det nog bli "Forrest Gump"

5. Vilka länder/vilket land drömmer du om?

Italien - har varit där för många år sedan och skulle gärna åka dit igen.
Irland och Skottland - tänk att få fara omkring på landsbygden där...

Awarden skickar jag vidare till er alla som är inne o kikar hos mig - ni är alla värda att uppmärksammas!

Ta hand om ER!
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Grattis till Awarden . Vilken hörlig mössa du har gjort. Jag skall sticka en sån mössa med pälsboll på till min Sofia. kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Mössan ser jättehärlig ut! Värmer säkert jättebra när kylan kommer.

    Jovisst säljer jag mina hjärtan! Maila mig om du är intresserad:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...