onsdag 15 september 2010

Tack!

... för alla snälla kommentarer om den virkade bilen - ni gör mig så himla glad!!

Jag fick även en liten utmaning... Tina med bloggen Livet är här och nu!, frågade om jag kunde göra en Converse-sko! Det lät ju hur kul som helst!
Så jag kollade runt lite bland andra bloggar och fick faktiskt tag på ett mönster (på bloggen Pysselkisen) på virkade converseskor. Detta använde jag mig av lite i början, sen blev det efter eget huvud... och hur jag nu ska kunna göra en till likadan, är ju helt klart ett frågetecken.

Skon blev i väldigt liten storlek, så den passade dockan och dockan kan ju inte bara ha en sko - eller hur?!



(Docka på bilden i fönstret- ingen bebis!!)


Idag är stora delar av familjen sjuka. En förkylningsbacill har satt sitt grepp i alla utom mig! Själv hävdar jag att jag har mest motståndskraft och bäst fysik.. men det lär jag kanske få äta upp ;)
Hösten har verkligen tagit fart och när jag var ute o gick igår kväll såg jag att bladen börjar gulna. En vacker och färgrik tid går oss till mötes och nu hoppas jag bara solskenet stannar kvar över helgen!


Hittade en bild i kameran som jag bara måste visa.

Feodor in action!
Här lyckades jag fånga ett ögonblick mitt i en kattgäsp..
Tycker nästan han ser lite aggressiv ut =)


Önskar er alla en härlig onsdagkväll!
Kramar Marie

4 kommentarer:

  1. Men kära nån så söt! Vad duktig du är!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  2. Men vilken liten söt sko, helt bedårande :)

    Duktig du är då, riktig avis.

    Söt din katt är, ja han ser lite arg ut!

    Ta hand om dig nu
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Det är så kul med virkning. Man kan ju nästa virka vad som helst! :)
    Du virkar så himla jämnt. Vad är nästa projekt? Jag la till dig i min blogglista, hoppas det var ok?

    SvaraRadera
  4. Nämen gus så söt! Kan inte tro det men ajg började gråta när jag såg den .. :D Den är så himla söt !!
    Följer din blogg via bloglovin! Tycker om din blogg jätte mycket!

    kram Amanda

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...