fredag 4 juni 2010

Så kom den äntligen....

... den där kvällen då barnen somnade relativt tidigt och jag hade lovat mig själv att inte sitta uppe o jobba, inga måsten här hemma - utan bara sitta ner o slötitta på TV och virka!! Har varit så nyfiken på att virka spetsar/kanter på tyg - då jag sett både Ellinor (Ellas Hus) och Claudia (Huset utanför stan) virka så fina spetsar på linnedukar, doftpåsar, kuddar o vinpåsar bl.a. Som sagt - virknålen o garnet har legat o väntat på mig....


Först blev det en fyrkantig duk till Tuvas rum...


Å sen en linneservett/duk i lite mindre format.
Oj, vad kul det var att virka igen. Har mest blivit symaskinen som fått uppmärksamhet på senaste tiden...

Nu är det äntligen helg och jag ska passa på att verkligen njuta av varje minut. Inget inplanerat, utan bara ta dagen som den kommer. Vädret ska bli strålande, så jag antar att den mesta tiden kommer att tillbringas ute!

Nu på eftermiddagen har jag sprungit omkring med kameran i trädgården, för att fånga allt det ljuvliga. Synd att man inte kan spara alla dofterna oxå! Satt på altantrappen med en kopp kaffe och bara njöt av tillvaron.
Plockade lite syren, som tyvärr inte står sig särskilt länge i vas.. men trädgården är full av dem, så jag får väl plocka en ny bukett varje dag ;)

Här kommer lite bilder av detaljer i min trädgård:

Mmmmmm....  känner ni doften.....


Vita löjtnantshjärtan...

Mer vitt...



Fjärilslavendel i zinkbalja...


Älskar lavendel...

och sist men inte minst - min coola trädgårdsgroda!


Må så gott ALLA och passa på att njuta av sol o värme!
Kramar Marie

20 kommentarer:

  1. Jag känner doften av syrener. Har själv plockat in en bunt. Har även jag suttit ut hela dagen läst gjort ett halsband coh bara latat mej. Man måste passa på.
    Ha en go helg Kram

    SvaraRadera
  2. Ååååå, jag känner doften.
    Vist är det en underbar tid nu.

    Verkligen fina spetsar du virkat. Jag är också sugen på att virka spetsar, men jag kanske ska göra klart de saker jag börjat på först.

    Varför är det så mycket roligare att börja på nya saker än att slutföra.

    Grodan var ju bara för festlig och söt.
    Ha en trevlig helg och njut ordentligt.

    SvaraRadera
  3. Så fint det är med spetsen, det ser svårt ut...
    Ha en skön helg! Åse

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Tack för din kommentar! Ja, det känns verkligen skönt nu när alla samtal är avklarade!
    Vilka underbara bilder du visar från din trädgård! Vita löjtnantshjärtan är såå ljuvliga!
    Jag har också sådana i vår trädgård! Skulle önska att de blommade hela sommaren!
    Häftig groda som hittat till din fina trädgård!
    Trevlig helg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Tack för påhälsningen och lyckönskningen!

    Riktigt härliga trädgårdsbilder du har lagt in. Nu verkar det ju som att det äntligen ska kunna bli lite värme och solsken. Den här helgen ska jag passa på att NJUTA!

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder du visar! Nu vill man stoppa tiden och bara njuta! Det är sååååå vackert ute och dofterna är ljuvliga!

    Så himlars duktig du är! Har också tittat på dessa söta virkkanter! Så fint!

    Njut och må gott!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Tack för dina rara o vänliga ord inne hos mig, du är så gullig när du skriver till mig. Hoppas att du haft en vacker dag med solsken. Du bjuder på otroligt vackra bilder på dina vita blommor! Trevlig söndag! Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Underbar blogg du har! Fantastiska bilder och fina ord ger mig inspiration.

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att du också testat virkad kant. Visst är det kul! Och så fiiint det blev! Lite mer avancerad spetskant än vad jag gör!
    Fina bilder och visst blir man lycklig i kroppen av alla vackra blommor!
    Ha en bra söndag (jag ska på loppisrunda, härligt!)
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  10. Vilka fina virkade kanter.
    Såg så fräscht ut.
    Skulle oxå vilja kunna.
    Är de virkade "på plats" eller sys de fast sedan ?

    Fina blombilder oxå.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  11. Såå fint! Blev sugen på att prova, men jag kan inte klura ut hur man gör. Vet du om det finns beskrivning någonstans?
    Kanske inte virkväder just nu, men det kanske blir några regniga kvällar i sommar!

    Ha det gott, kram Emma

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att du också har haft en skön och avkopplande helg. Dina dukar med virkad kant är jättefina. Vad fint det är med Fjärilslavendel, passar mycket bra i zinkbaljan. Nu sitter jag med ett stort leende, för din groda är ascool=)

    Kramisar,
    Regina

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!!
    Men Oj!! jag har aldrig sett vita löjtnanshjärtan!!! va vackra!! ja, alla bilderna är vackra =))
    Men Gud va duktig du är. Det ser ju jätte bra ut med spetsarna!!!

    Hoppas du haft en fin helg & att du kunnat njuta fullt ut!!
    Önskar dig en fin Måndag!
    varm kram din vän Tina

    SvaraRadera
  14. Hej Marie,
    Åh vad fint. Du är så duktig. Gillade linneservetten jättemycket.
    Kul att du är med i min utlottning.
    Grodan är underbar.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Hej Marie!
    Vad fint det blev med den virkade spetsen!

    Underbara bilder från din trädgård, den där grodan är ju hur cool som helst:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Ja det är en himla fin butik :) gick länge och njöt av allt fint. Det var många härliga bilder du visar. Älskar vita syrener :) särskilt när det kommer en vind pust som för med sig en bris av syrener. Tycker att dem vita luktar lite vanilj :) eller det kanske bara är jag som är lite knäpp haha :D grattis till din vinst förresten ,

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  17. Hej först måste jag säga grattis till ditt fina durkslag och halsband.
    Va duktig du är på o virka, jag vet inte om jag kommer ihåg hur man gör längre :)
    Vilka fina bilder på blommor du visar, på min önskelista just nu står vita löjtnanshjärtan som du har. Sååå fina. Din groda va ju hur cool som helst.
    Ha de bra
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  18. Så fint det blev med virkat runt kanten! Åh nu blir jag också sugen på att virka...men här är det fullt upp med alla kartonger. Puh!

    Psst...Din beställning är klar, men jag behöver din adress ;)

    Ha en fin dag!
    Kram emelie

    SvaraRadera
  19. Ja visst är det en otroligt vacker tid just nu. Jag vill bara stoppa tiden ett slag och njuta av allt det vackra i naturen.

    Dukarna är jättesöta, önskar jag kunde virka..
    Härliga planteringar!

    Durkslaget är skickat och kommer det inte idag bör det dyka upp i morgon (var lite sen till posten i fredags) Hoppas gu gillar det!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  20. Såååå fina spetsar!!! Men du, hur gör man? Kan du sticka in en virknål bara så där i tyget?
    Jättefina bilder från din trädgård:)
    Ja, grodan är verkligen cooool:D
    KRAM Eva

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...