fredag 7 maj 2010

En present till mig själv....

Gått och sneglat länge på de fina skålarna från Ib Laursen... och nu slog jag till. Har ju tidigare köpt vispskålen och kunde som sagt inte låta bli att köpa de övriga - tre bakskålar i olika storlekar och åtta små musliskålar.

Så fina!
Så nu serveras det sallad och annat i de stora och i de små skålarna äter vi vår morgonfil.




De är alldeles för fina för att ställa i köksskåpet, så de har fått plats överst på min tallrikshylla och på skänken i köket.

Idag har vi haft utvecklingssamtal på dagis - alltid lika spännande och framförallt roligt!
Fick bl.a. se bilder från deras aktiviteter och läsa en intervju, som de har med barnen varje år.

På frågan:
Vad är det vackraste du vet?
Hade dottern svarat: Blommor och min mormor förstås...
De är ju bara för söta. Tror ni mormor blev rörd....


Hade min bror och hans familj på besök förra helgen och fick den här fina blomman! Så söt, med violliknande blommor.
Någon som vet vad den heter??


Hoppas ni alla får en riktigt fin helg!

Kramar Marie

12 kommentarer:

  1. Är själv tokig i min älskade vispskål. Men fick veta att de andra slutat tillverkas och är jättesvåra att få ta i. Lyckades norpa åt mig en i mellanstorlek på rea men har sedan kammat noll. Så nu måste jag fråga, var har du köpt dina? Är ju så fina att ha framme (så det gör inget att jag inte kan få in dem i överfulla skåp... :).)

    Barn är så härliga, vi borde försöka tänka lite mer som dem. Frågade snabbt dottern här hemma och svarade blixtsnabbt "hästar och fjärilar". Hjärntvätt...

    Ha en fin helg!
    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina skålar !! ...och vilken söt blomma ! Jag är tyvärr inte duktig på blommor så jag kan inte hjälpa dig med namnet.
    Kan tänka mig att mormor blev glad av en så fin komentar !! *smile*
    Ha en bra dag ! Kram , Helen :0)

    SvaraRadera
  3. Åh de är verkligen jättefina skålarna. Jag har också tittat på dem men eftersom jag redan har ett par relativt nya skålar så får de vänta, men kanske ett par musliskålar.
    Tack snälla för awarden och reklamen jag har varit lite dålig på att titta runt hos alla under resan dessutom funkade inte internet då jag kom hem så jag lånar av andra.

    Så många fina lapptäcken du har gjort vi får hoppas att det dyker upp en bebis snart så den kan få mysa lite med det, eller så får du sälja det till någon annan.



    Hoppas ni får en trevlig helg
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Såå gulligt svar av din dotter:) Förstår om mormor myste av det!
    Här är en till som älskar dom skålarna. Fick dom minsta när jag fyllde år o har vispskålen. Får nog spana in bakskålarna också;)
    Ha en mysig kväll!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Hej Helen!
    Tack för din fina kommentar hos mig, vad glad jag blev!

    Åh vad gulligt sagt av din dotter, förstår att det värmde mormors hjärta:)

    De är så fina de där skålarna, har själv 4 av de små och en vispskål.

    Ha en trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du inte vill ställa in skålarna i skåpet! Dom är jättefina!

    Jag skulle "smälta" om jag var mormor till din dotter och fick läsa det där!!

    Nu blir jag ju nyfiken på hur mormor ser ut;)
    För vacker vet jag ju redan;)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Mmmmm, smack, drägel... Älskar dessa skålar. Stod och höll i både vispskål och treskålsset häromdagen. Jag håller fullständigt med att de inte ska gömas i skåp och det är där det faller ännu så länge för min del. Har ingen skådeplats...
    Ha en bra måndag!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  8. Älskar de musli skålarna vill ha i olika färger...
    Australiensk viol heter blomman och är ursöt, det är en pereen så du kan plantera ut den när du inte vill ha inne längre.
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  9. Tänk vad som rör sig i de små sötingarnas huvuden!! Så härligt för din mamma att få en sådan komplimang!
    Skulle inte heller säga nej till de vackra skålarna! Du gör helt rätt i att ha dem framme!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vad roligt att du hittade till min blogg :o) Alltid kul att höra att de som kikar in gillar den ;o)

    Vilken fin blogg du har...här kommer jag kika in m jämna mellanrum :o)

    Åhh...vilka fina skålar!!! De hade jag definitivt kunnat tänka mig ;o)

    Hoppas att du får en fortsatt trevlig kväll.
    // Carolina

    SvaraRadera
  11. Verkligen söta skålar. Om jag bara hade haft ett tomt skåp i köket... hmmm...

    Ha en finfin helg!

    Emma

    Ps
    Underbart lapptäcke här under. Verkligen!

    SvaraRadera
  12. Förstår dig, jag gillar också vispskålarna, men även de andra sakerna som tillhör sortimentet. Skulle inte ha något emot att ha en kanna också.

    Jag älskar barns kommentarer, de kommer alltid direkt ifrån hjärtat.

    Blomman du har fått är jättesöt! Jag har aldrig sett någon sådan tidigare, så jag kan inte hjälpa dig med namnet.

    Hoppas du har möjlighet att ta långhelg nu!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...